Hvad skal jeg næste år?

Det er svært at spå - især om fremtiden. Men selvom du ikke kan spå om fremtiden, så kan du godt gøre dig nogle tanker om, hvad du skal lave, når du går ud af 9. klasse, når du er færdig med efterskole, når du langt om længe er blevet student, eller når du må sige farvel til dine nye bedste venner på højskolen. Og her kan et være godt med lidt inspiration, hvilket lige netop er, hvad du kan få her. Alt på denne side er meningsfulde måder at bruge et eller flere år af sit liv, og vi håber, du måske kan få en lidt bedre idé om, hvad du skal lave næste år!

Efterskolen Solgården

Er du på udkig efter en efterskole med masser af liv, dejlige mennesker, solidt kristent grundlag og et fantastisk hyggeligt fællesskab – så må du hellere kigge nærmere på Efterskolen Solgården. Uanset om dit liv rimer på sport, musik, kreativ, motor, bibel eller medier – så har vi noget, som rammer dig. Vi har hele 6 forskellige linjer, rigtig mange valgfag - og du kan kombinere det alt efter dine ønsker.

www.solgaarden.dk

Stubbekøbing Efterskole

Stubbekøbing Efterskole er en særlig efterskole til dig med særlige behov. Skolens målgruppe er elever med generelle indlæringsvanskeligheder. Vi ønsker at skabe de bedst mulige forudsætninger for den enkelte elevs udvikling socialt, motorisk og intellektuelt, samt styrke den enkelte elevs livsmuligheder efter skoleopholdet. Vigtigst vil vi gerne give den enkelte et møde med Jesus Kristus, som verdens frelser.

www.stubbekoebingefterskole.dk

Luthersk Missions Højskole - LMH

”Der er meget, jeg virkelig har været glad for ved at gå på LMH. Jeg har fået nogle gode og stærke venskaber, fået bladret nogle sider i Bibelen, og lært at se Guds ord som en gave i højere grad end bare ”lektier for kristne”. Men jeg har først og fremmest fået placeret Jesus, som det totale centrum for mit liv. Han betyder alt for de valg, jeg træffer. Han giver mig evigt liv. Han er ikke bare et godt udgangspunkt. Han er midtpunktet for alt.”

www.lmh.dk

Discipelskolen

Engang blev der undervist ved Geneserat sø – nu bliver der det igen! Du kan tage 3-4 måneder på Discipelskole i Israel. Her vil du opleve, at din Bibel bliver din guidebog til landskabet og til livet, så du kan vandre i Jesu fodspor.

www.discipelskolen.dk

KFS's Ledertræningscenter - LTC

LTC er en skole med en unik kombination af teori og praksis. På LTC får du dybdegående undervisning, et godt fællesskab og mulighed for personlig og åndelig udvikling. Undervisningen indeholder bl.a. ledertræning, evangelisation, bibelundervisning, sjælesorg, livshistorie og meget mere. På LTC vil du blive rodfæstet i, hvad den kristne tro er. Du vil blive udrustet til at leve som kristen og til at dele din tro med andre

www.ltc.kfs.dk

Fjellhaug Bibelskole

Bibelskolen Fjellhaug er først og fremmest en BIBELskole. Vores vision er, at vi vil læse, lære og leve Guds Ord. Derudover er vi en linjebibelskole, hvilket betyder, at vi har noget at tilbyde alle – uanset om man interesserer sig for musik, idræt eller samfund. Kombinationen af skoleliv, Osloliv, fællesfag, linjefag og de mange forskellige lærere, som øser af hver deres specielle evner, gør Bibelskolen Fjellhaug unik.

www.bibelskolen.fjellhaug.no

Sædding Efterskole

Livet er skønt. På Sædding Efterskole går vi op i at leve livet her og nu og i fremtiden. Her og nu regner vi med, at du er noget specielt, fordi der kun findes én af din slags. Det betyder, at du vil blive respekteret, ligesom vi kræver, at du respekterer andre. Her og nu går vi meget op i, at du får mulighed for at lære noget, både fagligt og personligt. Her og nu kan du få meget mere af vide om Gud og Jesus. Det helt store er, hvad Jesus Kristus har gjort for, at du kan være kristen.

www.saedding.dk

Løgumkloster Efterskole

Det her kan du forvente af os: At vi vil forkynde om Gud og Jesus. At vi vil respektere DIG som den, DU er. At vi vil satse på, at netop du får et kanon år på efterskole. At der altid vil være en vagtlærer til stede, når du har brug for os – 24 timer i døgnet. At vi involverer os i den hverdag, der er din. At vi arrangerer fester, turer, sportsaftner, huskoncerter med meget mere – og at du kan sætte dit præg på det alt sammen.

www.lme.dk

Dansk Bibel-Institut - DBI

Dansk Bibel-institut arbejder for, at menigheder i hele Danmark bliver præget af glæde over evangeliet, tillid til Bibelen og kærlighed til mennesker. DBI er et uddannelsessted for teologistuderende, religionsstuderende og folk der vil arbejde med tværkulturel mission. Derudover er vi en videnskabelig institution, der forsker i det kristne budskab og dets konsekvenser. Det er nemlig aktuelt, og højst relevant at lytte til - også i dag!

www.dbi.edu

Det Kristne Gymnasium - KG

En gymnasietid, hvor du møder klare kristne holdninger. En faglig god undervisning, som begynder dér, hvor du er. Et overskueligt og trygt skolemiljø. En kostafdeling med eget værelse, dør om dør med 120 jævnaldrende. Et sprudlende og udfordrende musikliv. Et attraktivt og aktivt sportsmiljø. Et netværk af gode/kristne venner – også efter gymnasiet. Rammer det ind i noget, du gerne vil, så sæt tre år af til at være med?

www.kristne-gym.dk

Menighedsfakultetet - MF

Menighedsfakultetets bacheloruddannelse i teologi er for dig, der ønsker at formidle evangeliet til mennesker, gerne vil arbejde i dybden med Bibelen og teologien, overvejer et job som præst, forkynder, sognemedhjælper, missionær eller lignende. Uddannelsen giver dig: Klassisk-teologisk og praksisrelateret uddannelse på akademisk niveau og mulighed for at studere videre på et universitet i Danmark eller i udlandet

www.teologi.dk

Volontør i LM

Som volontør i Reach får du et meningsfyldt arbejde, nye redskaber til at begå dig i mødet med fremmede mennesker og du kommer helt tæt på missionsarbejdet.

Samtidig får du et indblik i en anden kultur.

LM har hvert år mange volontører udsendt, og vil meget gerne høre, hvis du er interesseret. Læs mere her.

Ressourcer
Kontakt
  • Landsleder
  • Ivan Jakobsen
  • Foreningens adresse
  • Industrivænget 40,
  • 3400 Hillerød
  • 48207660
  • lmbu@lmbu.dk
Følg os